Thursday, March 16, 2006

Surprise party utk Nazim...

Salamat to everybody.. its been a very hard time to me lately... penat utk aku lalui semua ni... ada kawan ada sekadar kawan, ada teman ada sekadar teman... for this past few weeks i m not really in a good condition.. kerja yg terlalu banyak di pejabat, bebanan masalah2 peribadi... semua ini di akui menggangu perjalan aktiti2 harian aku... byk yg tertangguh, tergendala & entahlah bila semua ini akan selesai... agaknya aku perlu lebih kekuatan utk lalui semua ini dgn hati yg tenang & penuh rasa keterbukaan...

pada yg datang singgah di diari hidup aku... terima kasih aku ucapkan... pada yg pergi, aku doakan kegembiraan utk anda,,, dlam hidup ini ada beberapa sbb utk melakukan sesuatu... apa sebabnya kita renugkanlah kembali kepada masa2 silam yg membawa kita ke sini... sebagai seorg insan kita adakalanya tidak terlepas dari melukis singkapan2 kotor & tajam yg mampu mengguris seribu rasa... tiada yg sempurna melainkan seribu kecacatan... kecacatan itulah yg sering dipandang & bukan kecantikan yg tersergam di mata... sesungguhnya mungkin tiada rasa yg sama sesama kita tetapi percayalah perbezaan itu tidak membentuk rasa benci aku pada sesiapa...aku benci pada rasa benci... cuma mungkin kita perlu lebih mengenal diri sendiri sebelum kita mampu utk mengenal & memperbaiki yg lain... itulah yg terbaik utk semua...

aku terpaksa melepaskan beberapa keindahan yg pernah aku lalui & miliki... bukan mudah utk aku pilih semua ini.. tapi demi harga sebuah diri... aku pilih kesulitan ini... aku yakin pada ketentuanNya... aku yakin setiap keikhlasan yg dicurahkan kepada insan lain adalah keiklasan abadi... bukan utk penghargaan tetapi utk dinikmati selagi ada rasa di bumi anbia ini... aku yakin dgn izin Allah, aku akan mampu utk terus membina seribu langkah kehadapan... apa yg ku tinggalkan hari ini adalah permulaan kepada kehidupan aku yg baru... TERIMA KASIH UTK SEGALANYA...

Bersempena dgn sambutan hari jadi rakan serumah ku, Nazim.. aku ucapkan selamat hari jadi utk ko... With the blessing from Allah, aku doakan nko berjaya utk capai apa saja yg ko impikan... semoga we always be a good fren.. aku harap tiada rasa sangsi & cemburu dalam persahabatan kita... kekuatan sebuah persahabatan adalah keikhlasan... ingatan aku utk kita bersama.. sesungguhnya rasa marah, cemburu iri hati & dengki adalah sifat yg dimiliki oleh syaitan... marilah kita berdoa agar kita dijauhi dari semua rasa itu...

sesungguhnya setiap dari kita ada kelemahan, kekurangan & tidak ada yg sempurna... belajarlah untuk menerima setiap yang ada dari itu... semoga kebahagiaan & kegembiraan akan sentiasa menjengah kita... InsyaAllah!

p/s : 1 ) write up dalam klcommunity akan di mulakan dalam masa terdekat. one of d issue maybe akan keluar kat 3R atau kat 8TV...(refer to previous posting)

2 ) tu adalah gambar2 waktu surprise paty utk nazim... aku, mitch, ezal & syamil organise..heheh) hopefuly nazim rasa surprise with all de kejutan that we did for the past few days to him...hehhe caiii yooosss...

Salam Hormat,
Hafiz Mahadzir.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home