Tuesday, June 24, 2008

Dambaran Cinta....

Gincu merah jambu
Anting-anting baru
Celak berhias dandan oh moleknya harum

Tumit tiga inci
Lenggok mengatur langkah bak kucing
Meniti hari

Tidak banyak beza
Kalangan wanita
Namun kuberdiri dengan kaki ini

Namun hati ku membisik berbicara
Diselubungi sepi
Mengapa..

Ku miliki permata
Sedang hati ku masih lagi tak berpunya
Kata hati
Ku dambarkan hanyalah oh cinta.. cinta


Kesempitan waktu
Dengan janji temu
Tak berkesempatan
Membelai jiwaku

Tidak banyak beza
Kalangan wanita
Namun kuberdiri dengan kaki ini

Namun hati ku membisik berbicara
Diselubungi sepi
Mengapa..

Melihatmu ku teruja
Kurelakan, Dambarkan, Gagahkan, Perlukan, Inginkan
Oh CINTA...................

Lagu : Dambaran Cinta
Nyanyian : Jacly Victor



**********************************************************
Hidup ni sesuatu yang tak pernah kita jangkakan? Hati juga selalu bertindak tak seiring dengan minda.. Kenapa ye?
Sebelum ni aku sering berkata cukuplah, biarlah dan macam-macam lagi gambaran untuk mengatakan tidak pada CINTA... Tetapi di kala itu jugalah dia datang dan muncul tak mengenal jemu.. Kenapa ye?
Hidup aku hari ini jauh lebih baik dari hari-hari yang berlalu sebelum ini. Aku punya emak, kakak, abang dan adik yang terlalu disayangi.. Tetapi kata hati aku selalu katakan yang masih perlukan cinta dari seseorang yang aku tak pasti.. Kenapa yer?
Jika dulu aku sering mengejar dia yang bernama 'cinta' ini, tetapi rasanya hari ini kesibukkan mengejar impian terkadang buat aku terlupa yg aku perlukan 'dia' hadir dalam hidup aku.. tetapi siapa 'dia' itu ya? Semua persoalan ini buat aku terkeliru dengan kata hati aku sendiri.. Kenapa yer?
Sesungguhnya aku hanya insan biasa yang tidak dapt lari dari kenyataan hidup ini... Aku yakin satu hari nanti 'dia' pasti akan datang menjadi milik aku.... Aku serahkan segalanya pada Yg Esa untuk mengatur langkah aku yang seterusnya...
Dan aku akan terus layari semua ini dengan kata hati aku yang mengatakan cinta untuk aku pasti ada...... :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home