Saturday, March 08, 2008

sebuah kisah yang baru.....

Semua kenangan lepas, aku sudah pahatkan dalam sebuah teratak yang cukup indah sebagai tanda ia adalah sebuah kenangan yang amat indah. Perjalanan hidup diteruskan.

Hidup ini adalah sebuah perjalanan yang cukup indah untuk kita nikmati. Aku bersyukur pada yang Esa atas segala limpah dan nikmatnya buat aku. Sejauh perjalanan ini, sejauh itulah aku berlari menggapai semua harapan itu. Apa jua yang ku lalui, aku redha..

Selama ini aku berlari, mengejar sesuatu yang aku sendiri tidak tahu apa itu semua ini... Aku cuma tahu di depoan pasti ada sesuatu yang indah buat aku... tapi sehingga kini gambaran indah itu, tidak pula pernah aku ketemuinya... Kadang2 aku terlupa dan mungkin buta bahawa dalam banyak persinggahan sepanjang perjalanan ini, sebenarnya aku sudah pun ketemuinya satu ketika dulu... Kenapa mata ini tidak melihat? Hati ini tidak menyahut? Jiwa ini tidak berkata? Atau mungkin sahutan suara hati ku tidak sekuat yang diharapkan...

Tanpa aku sedari aku telah biarkan sebuah permata itu membenci aku... Aku biarkan dia sendiri.. Bukanlah niat ku untuk berlaku seperti itu, tetapi aku juga manusia biasa... Aku rasakan dia sebuah permata yang sempurna sedangkan aku masih mahu cuba berlari mencari sebuah erti kehidupan... Berkali hati ku cuba untuk menjerit pada dirinya yang aku kasih akan dia, aku sayang pada dia..... tapi aku takut tidak tergalas semua itu...

Sehingga saat ini, aku masih gundah pada ketentuannya... dengan izin yang Esa, aku bertemu dengan dia lagi... Terima kasih kerana dia telah buka kan sedikit pintu hatinya untuk bertemu dengan ku lagi... Ingin saja aku jeritkan pada dirinya yang aku mahu dia... Aku sayang dia... Tapi aku masih takut pada bayang2 ku ini lagi...

Semoga aku akan terus melangkah dengan lebih jauh didepan bersama dia di sisi aku... InsyaAllah...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home