Wednesday, November 14, 2007


Salam utk semua...


Dalam hidup ini kita selalu rasakan yang kita telah buat yang terbaik dalam hidup dan kita ada semuanya tetapi setiap kali itulah kita akan tempuhi kegagalan yang buat kita terasa kehilangan...


Setelah berkali aku gagal dan kecewa, sekali lagi aku tewas dengan pencarian sebuah kebahagiaan... Aku pilih untuk hidup yg aku rasa adalah terbaik untuk aku. Aku pilih dia yang aku rasakan adalah yang terbaik buat aku, yang ku rasakan paling istimewa. Aku buang semua yang pernah hadir dalam hidup ini untuk memulakan satu langkah baru dalam hidup. Tiada paksaan, semuanya atas nama kasih, cinta dan kejujuran... Semua ini aku pilih atas nama sayang dan cinta.


Hidup ini begitu indah diawalnya... Berkat sokongan, doa dan bimbingan darinya, aku mampu melalui dan menerima dengan redha pemergian arwah ayah ku... Susah dan senang dilalui bersama... Tidak pernah aku menyayangi sesiapa seperti aku menyayanginya... Aku tidak mampu menafikan hakikat yang aku sememangnya terlalu menyayanginya...


Sinar yang diharap teguh ke akhir waktu itu hanya bertahan buat seketika... Itulah hakikat yang aku perlu akui bila aku menolak ketentuan sebuah hakikat...


Entah lah dimana silap dan kurangnya aku hingga perlu ada parasit-parasit yang datang singgah di hatinya.. Aku berhempas pulas berlawan dengan emosi diri untuk berdepan dengan parasit-parasit ini.. Tidakkah dia mengerti yang hati ini terlalu rapuh untuk berdepan dengan semua ini? Aku selalu diminta untuk memahaminya... pernahkah dia cuba untuk memahami dan menyelami hati ini? Aku mungkinlah bukan yang terbaik untuk menandingi sesiapa, aku cuma mahukan kejujuran dan keikhlasan...


Adakah ini balasan pada sebuah kasih yang aku curahkan... Aku tidak menyalahkan sesiapa dalam ketentuan ini... Aku sudah melangkah pergi dari memori itu yang aku aku simpan sebagai sebuah memori... Semoga dia dan sesiapa yang ada dalam memori itu akan bahagia dalam pencarian masing2... dan aku akan terus melangkah sebagai Muhammad Hafiz B. Mahadzir....





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home