Monday, February 16, 2009

Takziah utk keluarga Dato Siti dan.... isu perempuan mengandung... opss

Aku mulakan dengan Al-Fatihah. Sedih aku dengar berita ini... kira2 dua tahun lalu aku dah rasai camne peritnya kehilangan seorang yang ayah yang sememangnya amat rapat dengan aku. Tergolek2 jugak laa aku jatuh masa tu.. jadi mungkin skrg ni dato siti pun tgh mengalami kesedihan yang seperti itu. mungkin ada yang kata kita sepatutnya tenang melalui dugaan dari Allah ini, tetapi tak semudah kata2.. :)

isu perempuan mengandung... bukan aku nak cerita pasal masalah orang yang mengandung cuma aku nak persoalkan kenapa orang2 perempuan ni kurang sensitif pada kaum diorg yg tengah sarat mengandung.... kenapa aku cakap camni? kerana aku dah 2 kali tgk kejadian ni...

kejadian pertama masa aku naik komuter tak lama dulu... masa tu awal pagi... aku berdiri disebel;ah sorg akak yang dah sarat barat ni.. rasa tunggu time jer kot... masa dah half way perjalanan tu akak yg sarat tu menangis bagai uols... sambil pegang perut n pinggang dia.. aku rasa mungkin dia tgh sakit pinggang kot... korang bayangkan ada 4 5 orang perempuan didepan dia duduk posing cantik dan langsung tak nak bangun bagi 'seat' kat akak yang sarat tu... kejam tak korang rasa manusia jenis ni? sesama jenis lak tu.. kalo yg duduk tu dah tua ala2 kertu tu aku boleh terima gak ... ni yang muda2 tau... astaga... last2... dek mulut aku yang pernah dilabel mulut jamban oleh kawan2 aku masa muda2 dulu(aku dah insaf yer wat keja laser2 orang ni...heheh).... tapi pagi tu aku mmg tak tahan tgk pompuan2 yang tgh duduk tu.. aku pun sergah diorg camni... 'akak2 yang duduk ni buta ker hapa? nak tunggu sampai akak ni bersalin depan mata baru nak bagi duduk ker?' wah seperti halilintar membelah bumi..heheh depa pun bangun memberikan seat kat akak tu...

kejadia kedua lak baru jer berlaku tadi.. cuma kes ni takde laa nak laser2 sbb aku yang bagiu seat kak akak yg sarat ni.. cuma masa akak tu naik train, dia berdiri kat depan seorang perempuan yg umur dalam 25 camtu... perempuan ni boleh wat bodoh dan buta ajer tgk akak yg sarat ni berdiri... ya allah.. napelaa diorg ni dijadikan manusia kalo hati tak serupa manusia... sesama kaum lak tu... tah lahh.. tapi org perempuan jugaklah yang selalu bising pasal girl power laaa... hak wanita laaa... tapi bila kes camni? nape tak tolong sesama wanita? cakap saja ka? wah bunyi cam aku anti perempuan lak kan? bukan anti cuma aku rasa sedih dgn fenomena camni.. gituew... after all org yang aku paling sayang pun perempuan gak.. iaitu mak, akak n adik aku husna...hehe cuma aku harap org2 perempuan ni tunjukkan laa contoh pada kaum lelaki... jgn nak org lelaki jer hormat perempuan tetapi korang sendiri tak reti nak hormat kaum sejenis.. :)

sampai sini dulu.. jom sedekahkan alfatihah lagi sekali utk dato siti.. alfatihah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home